Vispārīgā psiholoģija

Uztveres grupēšana

Uztveres grupēšanas pētījumi, kuros noteikti objekti vai vizuālās informācijas daļas tiek apkopotas augstākās kārtas vienībās un uztvertas kā atsevišķi objekti vai tekstūras. Pētījumi iekļauj psihofizikālu mērījumu veikšanu un acu kustību pierakstu kā objektīvu metodi redzes uzmanības analīzē.

 

Ilze Ceple
(ilze.ceple@lu.lv; 29630307; https://www.fmof.lu.lv/par-mums/par-fmof/optometrijas-un-redzes-zinatnes-nodala/)

Vispārīgā psiholoģija, citas psiholoģijas apakšnozares

Intelekta/kognitīvo spēju psiholoģija. Testu izstrāde psiholoģiskās novērtēšanas vajadzībām, psiholoģisko testu adaptācija. Mācību iemaņu traucējumu diagnostikas instrumentu izstrāde un adaptācija.

Teorētiskas un praktiskas zināšanas cilvēku intelekta jomā, kompetence oriģināli izstrādāt vai adaptēt šīs jomas pētniecībā nepieciešamos psiholoģisko mērījumu instrumentus – testus, aptaujas vai citus rīkus, t. sk. datorizējamus testus. Mācību sasniegumu testu izstrāde un adaptācija mācību specifisko traucējumu novērtēšanai atbilstoši SSK-10/11 traucējuma klasifikatora prasībām.

Malgožata Raščevska (malgozata.rascevska@lu.lv; 29910681; https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/nodalas/psihologijas-nodala/)

Sociālā psiholoģija

Politisko, sociālo, ekonomisko attieksmju mērījumi. Kompetenču novērtēšanas rīku izveide.

Sociālpsiholoģiskie pētījumi, specializējoties politisko attieksmju pētījumos, kā arī kompetenču novērtēšanas instrumentu izstrādē.

Ģirts Dimdiņš
(girts.dimdins@lu.lvhttps://www.ppmf.lu.lv/par-mums/nodalas/psihologijas-nodala/)

Sociālā psiholoģija, Citas psiholoģijas apakšnozares

Darba un organizāciju psiholoģija: izpētes metodes, darba-privātās dzīves balanss, darba sniegums, darbinieku labbūtība, novecošana 

Teorētiskas un praktiskas zināšanas darba un organizāciju psiholoģijas jomā, pētījumi organizācijas vidē, izmantojot testus, aptaujas vai citus rīkus. Specializācija – izpēte un intervences darba-privātās dzīves balansa, darba snieguma, darbinieku labbūtības jomās.

Sanita Šaitere (sanita.saitere@lu.lv; 28667734; https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/nodalas/psihologijas-nodala/)

Darba un organizāciju psiholoģija: stress, izdegšana; pašefektivitāte; iesaiste darbā; apmierinātība ar darbu; darbinieku labbūtība

Teorētiskas un praktiskas zināšanas darba un organizācijas psiholoģijas jomā un konsultatīvās psiholoģijas jomā, padziļinātas zināšanas veikt teorētiskus un praktiskus pētījumus dažādās vidēs, izmantojot dažādas pētniecības metodes. 

Anda Gaitniece-Putāne
(anda.gaitniece-putane@lu.lv; 26556408; https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/nodalas/psihologijas-nodala/)

Klīniskā psiholoģija

Vardarbības psiholoģija, cilvēka seksualitāte, virtuālās vides ietekme, psiholoģiskās izpētes instrumentu adaptācija

Teorētiskas un praktiskas zināšanas klīniskās psiholoģijas jomā, kompetence veikt teorētiskus un praktiskus pētījumus dažādās vidēs, izmantojot dažādas pētniecības metodes, kā arī sadarbojoties ar citām zinātnes nozarēm.

Laura Pirsko
(laura.pirsko@lu.lv; 29699563; https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/nodalas/psihologijas-nodala/)

Klīniskā psiholoģija, pedagoģiskā psiholoģija, citas psiholoģijas apakšnozares

Testu konstruēšana, adaptācija, validācija. Digitālo testēšanas rīku veidošana. Uztveres pētījumi. Starpdisciplināri klīniski pētījumi. Lasītprasme. Psihometrika.

Testu izstrāde, adaptācija un validācija. Digitālo testēšanas rīku izveide un aprobācija. Lasītprasmes intervences materiālu sagatavošana un to efektivitātes eksperimentālā pārbaude. Uztveres pētījumu eksperimentāla dizaina veidošana un īstenošana. Starpinstitucionālu, starpnacionālu un starpdisciplināru projektu pieteikumu veidošana, konsorciju projektu pieteikumu sagatavošanas vadība.

Solvita Umbaško (solvita.umbrasko@lu.lv; 29423735; https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/nodalas/psihologijas-nodala/)

Pedagoģiskā psiholoģija, citas psiholoģijas apakšnozares

Vispārīgo prasmju novērtēšanas un attīstīšanas pētījumi (problēmrisināšanas prasmes u. c.)

Adaptācija un testēšana ar datorizētiem problēmu risināšanas spēju, izpildfunkciju un kognitīvo spēju testiem.

Liena Hačatrjana
(liena.hacatrjana@lu.lv; 26568654; https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/nodalas/psihologijas-nodala/)

Starpdisciplināri pētījumi par dažādām skolēnu prasmēm un spējām, mācību sniegumu

Starpdisciplināri pētījumi par studentu prasmēm, spējām un sasniegumiem, pamatojoties uz psiholoģijas un izglītības perspektīvām. 

Liena Hačatrjana
(liena.hacatrjana@lu.lv; 26568654; https://www.ppmf.lu.lv/par-mums/nodalas/psihologijas-nodala/)

Vispārīgā psiholoģija, eksperimentālā psiholoģija, citas psiholoģijas apakšnozares

Vizuālā un telpiskā uztvere, vizuāli telpiskā spriešana, šķērsmodāla (crossmodal) uztvere un citu uztveres domēnu (oža, tauste) integrācija  

Vizuālo, telpisko un vizuāli-telpisko procesu eksperimentāla un korelatīva pētniecība, vizuāli telpisko procesu sasaiste ar individuālām atšķirībām un klīniskiem traucējumiem. Uztveres organizācijas procesi, formu ģeometriskā un topoloģiskā uztvere, kā arī sasaiste ar emociju regulācijas procesiem. Dažādu maņu mijiedarbības (šķērsmodālās uztveres) izpēte, kā arī mazāk izpētītu uztveres domēnu analīze (piem., oža, tauste).  

Jurģis Šķilters
(jurgis.skilters@lu.lvhttps://www.lpcs.lu.lv/en/)