Skolas pedagoģija, Vispārīgā pedagoģija
Datos balstīta lēmumu pieņemšana izglītības iestādēs, lai uzlabotu to darbības efektivitāti; skolēnu, skolotāju un skolas vadības administrācijas datu pratības attīstīšana; ģeogrāfiskā pratība.Pētījumu dizainu izstrāde dažādās jomās. Valsts mēroga ekspertīze dažādu vērtēšanas darbu izstrādē, validēšanā un statistiskajā analīzē. Datu apstrāde un analīze, izmantojot statistiskās un ekonometriskās metodes. Ekspertīze cilvēka ģeogrāfijas jomās. | Ģirts Burgmanis (girts.burgmanis@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolu efektivitātes un attīstības pētniecībaSkolas vadības darbību labākam skolēna sniegumam pētniecība; skola kā mācīšanās organizācija; izglītības politikas plānošanas un ieviešanas efektivitāte; inovāciju izglītībā vadīšana un ieviešana; izglītības reformu vispārējā izglītībā pētniecība; mācīšanās procesa efektivitātes un ietekmes pētniecība. | Ilze Saleniece (ilze.saleniece@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Vērtēšana izglītībā, datu pratība, skolas uzlabošana, skolu efektivitāteSkolas vadības darbību labākam skolēna sniegumam pētniecība; izglītības politikas plānošanas un ieviešanas efektivitāte; inovāciju izglītībā vadīšana un ieviešana; mācīšanās procesa vērtēšanas ietekmes pētniecība. | Pāvels Pestovs (pavels.pestovs@lu.lv; 67034745; www.siic.lu.lv) |
Skolas pedagoģija, Matemātikas didaktika
Matemātikas mācīšanas metodika un didaktika, mācību un metodisko līdzekļu izstrāde. Skolēna snieguma vērtēšana, datu ieguve. Matemātikas skolotāju profesionālā pilnveide. Profesionālā pilnveide par vērtēšanu skolā.Matemātikas mācību, metodisko līdzekļu, mācību grāmatu un skolotāju grāmatu izstrāde. Ekspertīzes un konsultācijas dažādu mācību un metodisko materiālu izstrādē. Profesionālās pilnveides nodarbības 4.–12.klašu matemātikas skolotājiem par metodikas jautājumiem. Metodikas izstrāde par inovācijām, kas saistītas ar skolēnu vērtēšanu. | Ilze France (ilze.france@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Sākumskolas skolotāju profesionālā pilnveide. Matemātikas mācīšanās un mācīšanas process. Datu iegūšana skolā (stundu analīze).Matemātikas mācīšanās un mācīšanas pētniecība. Efektīvu matemātikas mācību principu apkopošana pirmsskolas un sākumskolas izglītības posmam. Sākumskolas skolotāju profesionālās pildveides kursu un nodarbību vadīšana. Stundu vērošana un analīze. | Ildze Čakāne (ildze.cakane@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolēnu snieguma matemātikā vērtēšana. Vērtēšanas darbu rezultātu datu analīze.Matemātiskās pratības sistēmiska diagnostika pamatskolā. Vērtēšanas darbu rezultātu datu analīze, izmantojot klasiskās testu teorijas (Classical Test Theory) un jautājuma–atbildes teorijas (Item Response Theory) elementus. | Marta Mikīte (marta.mikite@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Matemātikas, dabaszinātņu skolotāju, mācīšanās konsultantu, mācību jomu vadītāju, skolu vadītāju profesionālā pilnveide, metodisko un mācību materiālu izstrādeVairāk nekā 20 gadu pieredze skolotāju profesionālās pilnveides risinājumu izstrādē un īstenošanā, jauno matemātikas un dabaszinātņu skolotāju sagatavošanā, dažādu metodisko materiālu un mācību līdzekļu izstrādē matemātikā. Mācību procesa skolā vērošana un analīze. | Aira Kumerdanka (aira.kumerdanka@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolas pedagoģija, Fizikas didaktika
Dabaszinātņu skolotāju profesionālā pilnveideSkolotāju profesionālās pilnveides plānošana, realizēšana un izvērtēšana. | Inese Dudareva (inese.dudareva@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolotāju profesionālā pilnveideVairāk nekā 20 gadu pieredze skolotāju profesionālās pilnveides risinājumu izstrādē un īstenošanā, dažādu metodisko materiālu un mācību līdzekļu izstrādē dabaszinībās un fizikā. Mācību procesa vērošana un analīze, konsultāciju sniegšana skolu vadībai par pedagogu profesionālās kompetences risinājumiem skolā. Konferenču un diskusiju vadīšana. | Uldis Dzērve (uldis.dzerve@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolas pedagoģija, Ķīmijas didaktika
Sākumskolas ķīmijas skolotāju profesionālā pilnveide, mācīšanās konsultantu profesionālā pilnveideVairāk nekā 20 gadu pieredze skolotāju profesionālās pilnveides risinājumu izstrādē un īstenošanā. Vairāk nekā 20 gadu pieredze dažādu metodisko materiālu un mācību līdzekļu izstrādē dabaszinībās un ķīmijā. Mācību procesa vērošana un analīze. | Ilze Cīrule (Ilze.cirule@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolas pedagoģija, Bioloģijas didaktika
Bioloģijas un sākumskolas dabaszinību skolotāju profesionālā pilnveide, metodisko materiālu izstrādeVairāk nekā 20 gadu pieredze skolotāju profesionālās pilnveides risinājumu izstrādē un īstenošanā. Vairāk nekā 20 gadu pieredze dažādu metodisko materiālu un mācību līdzekļu izstrādē dabaszinībās un bioloģijā. | Andris Nikolajenko (andris.nikolajenko@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Bioloģijas didaktita
Bioloģijas didaktika (skolas, augstskolas, skolotāju profesionālās pilnveides līmenis)Vispusīgas zināšanas un izpratne par bioloģijas priekšmeta saturu, mācību programmām un mācīšanas metodēm, pētot jaunākās izglītības tendences un teorijas. Dažādu mācību materiālu veidošana, izmantojot gan tradicionālās, gan inovatīvās mācību metodes. Mūsdienīgu tehnoloģiju un digitālo rīku izmantošana. Pētniecības metodoloģiju izstrāde, lai veiktu visaptverošus izglītības pētījumus, analizējot un uzlabojot mācīšanas/mācīšanās procesus. Sadarbība ar citiem izglītības speciālistiem, iesaistoties starpdisciplināros projektos un akadēmiskās diskusijās. Izpratne par izglītības politiku, lai atbalstītu inovācijas un veicinātu ilgtspējīgu izglītības sistēmas attīstību. | Rita Birziņa (rita.birzina@lu.lv; 29429544; https://www.mdzf.lu.lv/) |
Skolas pedagoģija, Vēstures didaktika
Sociālās un pilsoniskās mācību jomas skolotāju profesionālā pilnveide. Sociālās un pilsoniskās mācību jomas mācīšanas un mācīšanās process.Sociālās un pilsoniskās mācību jomas mācīšanas un mācīšanās teorijas pētniecība. Pētījumos balstītu risinājumu integrēšana skolotāju profesionālās pilnveides nodarbībās. | Liene Ozoliņa (liene.ozolina1@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolotāju profesionālā pilnveideIlggadēja pieredze skolotāja profesionālās pilnveides īstenošanā vēsturē. Vairāk nekā 20 gadu pieredze mācību līdzekļu un metodisko materiālu izstrādē vēsturē. Praktiska pieredze skolas vadības darbā. | Aija Kļaviņa (aija.klavina@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolas pedagoģija, Pieaugušo pedagoģija
Mācīšanās process, kurā tiek veidota konceptuāla izpratne; zinātniskā argumentēšana dabaszinātņu priekšmetu stundās; pierādījumos balstīta skolotāju profesionālā pilnveide.Mācīšanās scenāriju plānošana skolēnu konceptuālas izpratnes veidošanai. Efektīvas skolotāju profesionālās pilnveides plānošana, realizēšana, izvērtēšana. | Kārlis Greitāns (karlis.greitans@lu.lv; 67034744; www.siic.lu.lv) |
Skolu attīstības pētījumiSkolu attīstības pētījumi, ieviešot pieeju skola kā mācīšanās organizācija. | Gunta Siliņa-Jasjukeviča (gunta.silina-jasjukevica@lu.lv; 28346843; https://www.pzi.lu.lv/) |
Pieaugušo izglītība
Pētījumi par efektīvu pieaugušo profesionālo attīstībuPētījumi par efektīvu pieaugušo profesionālo attīstību; pieaugušo profesionālās pilnveides plānošana, realizēšana un izvērtēšana. | Gunta Siliņa-Jasjukeviča (gunta.silina-jasjukevica@lu.lv; 28346843; https://www.pzi.lu.lv/) |
Skolas pedagoģija
Profesionālā pilnveide sākumskolas skolotājiem saistībā ar telpisko spēju attīstīšanuAr dabaszinātņu un matemātikas mācību programmu saistītu nodarbību plānu un materiālu attiecībā uz telpisko spēju attīstīšanu izstrāde. | Ergi Bufasi (ergi.bufasi@lu.lv; 67034745; www.siic.lu.lv) |
Valodas un literatūras mācību metodikaPētījumi par valodas un literatūras mācību metodiku, lasītprasmes un tekstpratības veicināšau. | Ilze Šūmane (ilze.sumane@lu.lv; 26125261; https://izpf.lu.lv/lv/par-mums/nodalas/pirmsskolas-un-sakumizglitibas-nodala/) |
Pirmsskolas pedagoģija
Pirmsskolas vecuma bērnu valodas apguves pētījumiPētījumi par pirmsskolas vecuma bērnu valodas apguvi un runas attīstību. | Agrita Tauriņa (agrita.taurina@lu.lv; 26038152; https://izpf.lu.lv/lv/par-mums/nodalas/pirmsskolas-un-sakumizglitibas-nodala/) |
Nozaru pedagoģija
Bērnu runas attīstība un mācību sasniegumu vērtēšanaBērnu runas attīstības un valodas apguves likumsakarību izpēte, runas traucējumu korekcijas izvērtēšana un korekcijas metodes, bērna pašvadītā mācīšanās pirmsskolā un logopēda nodarbībās, bērna mācību sasniegumu vērtēšanas kritēriji un metodes pirmsskolā. | Ilze Vilka (ilze.vilka@lu.lv; 29774959; https://izpf.lu.lv/lv/par-mums/nodalas/pirmsskolas-un-sakumizglitibas-nodala/) |
Citas izglītības zinātņu apakšnozares
Zinātnisko projektu un izglītības pasākumu vadībaZinātnisko darbu vadīšana no tēmas izvēles līdz aizstāvēšanai; pētniecisko darbu, semināru un stundu vadīšana skolās; semināri par augstskolu darbu un skolēnu motivāciju, kā arī par ģeogrāfijas un aerobioloģijas tēmām; zinātnisko konferenču plānošana un vadīšana no dalībnieku piesaistes līdz īstenošanai. | Olga Sozinova (olga.sozinova@lu.lv; 29727422; https://eztf.lu.lv/par-mums/par-fakultati/) |