Uzņēmējdarbības vadība

Stratēģiskā vadīšana

Pētījumi par stratēģiskās vadīšanas jautājumiem, organizāciju pārvaldību, vadības sistēmu ieviešanu, reorganizāciju, stratēģijas izstrādi, tās īstenošanu un izpildes uzraudzību, jaunievedumu sistēmas izveidi, finanšu pārvaldību un stratēģisko plānošanu.

 

Gundars Bērziņš (gundars.berzins@lu.lv; 67034946; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Lielo datu analīze

Lielo datu analīze, t. sk. liela apjoma datu apstrādes matemātiskā modeļa izstrāde, fundamentālie pētījumi uzņēmējdarbības indeksu izveidei.

Gundars Bērziņš
(gundars.berzins@lu.lv; 67034946; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Pētniecības projektu vadīšana

Pētniecības projektu vadība gan Latvijas, gan starptautiskā mērogā. Projektu budžeta plānošana, komandas locekļu atlase, komunikācijas procesa vadīšana un projektu atskaišu sagatavošana. 

Gundars Bērziņš
(gundars.berzins@lu.lv; 67034946; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Ergonomika/cilvēkfaktors, biznesa efektivitāte, darba aizsardzība

Ergonomikas pētījumi, apvienojot dažādas disciplīnas, lai uzlabotu cilvēka un tehnoloģiju mijiedarbību, kas ietver cilvēka fiziskās un garīgās spējas, kā arī tehnoloģiju un darba vides piemērošanu, lai radītu produktīvāku un drošāku darba vidi. Biznesa efektivitāte (LEAN) un biznesa procesu uzlabošana, lai samazinātu izmaksas, palielinātu kvalitāti un paaugstinātu klientu apmierinātību. Darba vides risku novērtēšana un samazināšana, izstrādājot un ieviešot atbilstošus aizsardzības pasākumus un procedūras, kā arī nodrošinot darbinieku veselību un drošību. 

Henrijs Kaļķis (henrijs.kalkis@lu.lv; 29739399; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/ www.ergonomika.lv ) 

Uzņēmējdarbības iekšējās vides  ietekme uz ilgtspējību 

Pētījumi par līderības lomu organizācijas vērtību vadīšanā, ētiskas uzvedības veicināšanu, lēmumu pieņemšanas kultūru, un vadības ietekmi uz darbinieku sniegumu, uzņēmumu sociālo un vides ietekmi uz ilgtspēju, īpaši, ekonomisko mērķu līdzsvarošanu ar sociālo un vides atbildību. Padziļināta organizācijas iekšējās vides un faktoru izpēte, kas ietekmē organizācijas uzvedību, t. sk. darbinieku iesaisti lēmumu pieņemšanā un darbinieku snieguma atgriezenisko saiti. 

Laila Cekule (laila.cekule@lu.lv; 29229087; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Lēmuma pieņemšana uzņēmējdarbības uzsākšanas kontekstā

Pētījumi par uzņēmēju lēmumu pieņemšanas procesiem un faktoriem, kas ietekmē uzvedību uzsākt uzņēmējdarbību, izvērtēt kompromisus, noteikt mērķu prioritātes un ietekmi uz biznesa panākumiem. Padziļināta lēmumu pieņemšanas pārvaldības stratēģijas izpēte uzņēmējdarbības uzsākšanai un profesionālās uzvedības risinājumi.

Laila Cekule
(laila.cekule@lu.lv; 29229087; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Finanses un kredīts

Finanšu vadība un analīze

Finanšu vadība un analīze, t. sk. darbības analīze un finansēšana, finanšu plānošana u. c.  

Inna Romānova (inna.romanova@lu.lv; 67034945; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/

Larisa Bule
(larisa.bule@lu.lv; 29610241; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Finanšu tehnoloģiju attīstība

Pētījumi par finanšu tehnoloģiju attīstību un pielietošanas iespējām. 

Inna Romānova
(inna.romanova@lu.lv; 67034945; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Digitālā transformācija un ilgtspēja finansēs un grāmatvedībā

Pētījumi par finanšu tirgiem, grāmatvedību, nodokļiem, korporatīvajām finansēm, apdrošināšanu un ieguldījumu stratēģijām, kā, pielietojot digitālo transformāciju, izveidot ilgtspējīgu finanšu ekosistēmu. Pētījumi par digitālās transformācijas juridiskajām un regulējošajām sekām un to, kā jaunās tehnoloģijas ietekmē esošās struktūras un procesus.

Larisa Bule
(larisa.bule@lu.lv; 29610241; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Finanses un kredīts, Grāmatvedības un uzskaites teorija

Digitālā transformācija un ilgtspēja finansēs un grāmatvedībā

Pētījumi par finanšu tirgiem, grāmatvedību, nodokļiem, korporatīvajām finansēm, apdrošināšanu un ieguldījumu stratēģijām, kā, pielietojot digitālo transformāciju, izveidot ilgtspējīgu finanšu ekosistēmu. Pētījumi par digitālās transformācijas juridiskajām un regulējošajām sekām un to, kā jaunās tehnoloģijas ietekmē esošās struktūras un procesus.

Ramona Rupeika-Apoga
(ramona.rupeika-apoga@lu.lv; 29331977; 
https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Tirgzinība

Mākslīgā intelekta izmantošana uzņēmumu/organizāciju mārketinga komunikācijā

Pētījumi par patērētāju zināšanām, attieksmi un vēlmi mijiedarboties ar mākslīgā intelekta ģenerētu saturu, kas ļautu izprast nepieciešamību uzņēmumiem/organizācijām lemt par mākslīgā intelekta izmantošanu mārketinga komunikācijā. Pētījumi par mārketinga speciālistu spējām un uzņēmumu/organizāciju potenciālu izmantot mākslīgo intelektu mārketinga stratēģijā. Padziļināta mākslīgā intelekta izmantošanu ietekmējošo faktoru analīze uzņēmumu/organizāciju mārketinga komunikācijā gan no patērētāju viedokļa, gan no mārketinga speciālistu viedokļa, kas raksturotu mākslīgā intelekta izmantošanas perspektīvas un virzienus.

Anda Batraga
(anda.batraga@lu.lv; 67034976; 29224223; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Jeļena Šalkovska
(jelena.salkovska@lu.lv; 67034976; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

EFQM modeļa pamatprincipi un to piemērošana uzņēmumu vadībā

Pētījumi par EFQM biznesa izcilības modeli, kas var palīdzēt uzņēmumiem sasniegt izcilību un paaugstināt savu konkurētspēju. 

Andžela Veselova
(andzela.veselova@lu.lv; 29520273; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Kvalitātes vadība kā daļa no uzņēmuma mārketinga  darbības

Pētījumi par produktu un pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu, kas var palīdzēt palielināt klientu uzticību un izveidot uzņēmumam pozitīvu reputāciju; procesu uzlabošanu, lai nodrošinātu, ka mārketinga aktivitātes tiek īstenotas efektīvi, piemēram, reklāmas kampaņas plānošana un realizācija; datu analīzi, lai saprastu klientu uzvedību un reakciju uz dažādām mārketinga aktivitātēm, piemēram, izmantojot mārketinga pētījumus; klientu apkalpošanas uzlabošanu, lai nodrošinātu, ka klienti tiek apmierināti ar produktu/pakalpojumu; virzīšanas pasākumu pārvaldību, lai nodrošinātu, ka uzņēmuma vēstījums un attēls atbilst uzņēmuma vērtībām; konkurences uzraudzību un analīzi, lai saprastu, kas ir citi uzņēmumi tirgū, kādi ir to mārketinga pasākumi un kā uzņēmums var izcelties starp konkurentiem.

Andžela Veselova
(andzela.veselova@lu.lv; 29520273; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Visaptverošas kvalitātes vadības principi uzņēmuma darbības uzlabošanai

Pētījumi par Visaptverošas kvalitātes vadības principu īstenošanu uzņēmumos, tai skaitā līderības, procesu pieeju, darbinieku iesaistīšanu, orientāciju uz klientu, nepārtrauktu uzlabošanu, lēmumu pieņemšanu balstītu uz datu analīzi nozīmi veiksmīgai uzņēmuma darbības nodrošināšanai u. c., kā arī iespējamos pasākumus situācijas uzlabošanai; Visaptverošas kvalitātes vadības principu attīstība pasaulē, kvalitātes balvu izpēte, kas balstās uz TQM principiem, t. sk., analizējot situāciju Latvijā.

Andžela Veselova
(andzela.veselova@lu.lv; 29520273; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Kvalitātes vadības sistēmu atbilstība ISO 9001, 14001, 45001, 56002 standartiem

Pētījumi par populārāko kvalitātes vadības sistēmu ieviešanas nepieciešamību, tai skaitā ieviešanu veicinošiem un kavējošiem faktoriem, ietverot kavējošo faktoru padziļinātu izpēti, kā arī iespējamo pasākumu situācijas uzlabošanai, izstrādi; kvalitātes vadības sistēmu attīstība pasaulē, statistikas datu izpēte, kopīgu tendenču noskaidrošana, t. sk., analizējot situāciju Latvijā.

Andžela Veselova
(andzela.veselova@lu.lv; 29520273; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Uzņēmuma kvalitātes un mārketinga plānošana un vadība konkurētspējas paaugstināšanas kontekstā

Pētījumi par kvalitātes un mārketinga vadības, tai skaitā plānošanas procesa jautājumiem, ietverot kvalitātes prasību un klientu prasību izpēti, nepieciešamo resursu un iespējamo risku apzināšanu, kā arī īstenoto darbības rādītāju efektivitātes pārbaudei; kvalitātes vadības un mārketinga mijiedarbības aspekti – kopīgu mērķu un stratēģiju noteikšana, kopīgu rīcību izstrāde un īstenošana, resursu plānošana un efektivitātes novērtēšana utt.

Andžela Veselova
(andzela.veselova@lu.lv; 29520273; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Citas ekonomikas un uzņēmējdarbības apakšnozares

Stratēģiskā vadīšana organizācijās

Pētījumi par stratēģisko vadīšanu dažāda veida organizācijās, t. sk. nevalstiskajās organizācijās, arī arodbiedrībās; līderības un komunikācijas nozīme stratēģijas izveides, kā arī īstenošanas un novērtēšanas posmā.

Antra Līne (antra.line@lu.lv; 67034980; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Vadībzinātne

Pētījumi par vadību, uzņēmējdarbību, konkurences izzināšanu, inovāciju, stratēģisko vadību, projektu vadību, komunikāciju, uzņēmumu konkurētspēju, informācijas un komunikācijas tehnoloģijām, informācijas izplatīšanu, riska analīzi, sistēmu analīzi.

Andrejs Cekuls (andrejs.cekuls@lu.lv; 67034968; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)

Sabiedrības vadība (valsts pārvalde + pašvaldības)

Pētījumi par publiskās pārvaldes, vietējās (t. sk. tiešās) demokrātijas un sabiedrības uzticības jautājumiem, iedzīvotāju līdzdalības tiesiskajiem, institucionālajiem un praktiskajiem aspektiem valsts pārvaldē un pašvaldībās.

Lilita Seimuškāne (lilita.seimuskane@lu.lv; 29287088; https://www.bvef.lu.lv/par-mums/par-fakultati/)